В тази статия ще разгледаме актуалния въпрос за използването на медиите като ефективен инструмент за постигане на PR целите на компанията. Съдържанието в процеса на връзките с обществеността не се ограничава единствено до влияние върху мнението на потребителите. Днес с негова помощ може да постигнем oще:
- Повишаване лоялността на клиентите и партньорите към услугите и продуктите на организацията.
- Информиране на целевата аудитория за събитие, нов продукт или увеличаване на пазарното покритие.
- Повишаване разпознаваемостта на компанията.
Освен това медиите се използват и за създаване на положителен имидж на организацията или лицето. Свържете с нас (office@rca.bg) и ние ще ви разкажем как можем да ви помогнем за подобряване присъствието на Вашата компания в медиите.
Основни правила за безплатно медийно внимание
Като следвате насоките по-долу, можете да привлечете вниманието и да се възползвате от всички предимства на популярността, без да харчите огромни суми за реклама (между другото, за разлика от рекламата, PR се изглежда ненатрапчиво и не отблъсква потенциалните клиенти или партньори).
Генериране на информационен поток
Направете така, че всяко значимо събитие – разширяване на бизнеса, преместване в нов офис, постижения, отличия и т.н. – да стане повод за контакт с пресата. Намерете нови гледни точки, за да привлечете вниманието на журналистите. Дори кратък положителен коментар за вашата организация в новините е успех. Една интересна кауза има по-голямо въздействие от обикновения рекламен трик.
Не пропускайте възможността да публикувате съобщение за пресата да дадете интервю или да напишете статия в местния вестник. От време на време можете да участвате и в добродетелни кампании, инициирани от различни организации. Не чакайте покана, бъдете проактивни и просто уговорете участието си с организацията, която отговаря за събитието.
Разберете как работят медиите
Клиентите на журналистите са слушатели, зрители или читатели. Колкото по-добре помагате на репортерите да ги обслужват, толкова по-вероятно е да бъдете обект на медийно внимание. Репортерите живея в по-динамична среда в сравнение с другите професии. Те трябва да се съобразяват с крайните срокове, да живеят в постоянен поток от разнообразна информация и да отговарят пред редактора за достоверността на предоставените факти. Разбирането на нюансите в работата на журналистите ще им спести напразни усилия и ще спечели точки за вас. Не организирайте пресконференции без да имате важна новина за споделяне, не изпращайте спешна информация до седмичниците в деня на издаването им и репортерите ще ви бъдат благодарни.
Станете партньори на медиите
Репутацията на журналистите зависи от тяхната етична отговорност пред обществото, затова те трябва да предоставят само вярна информация. Журналистите ценят доверието и качеството.
Предоставяйте на медиите проверени факти в коментари, новини или изследвания. Демонстрирането на задълбочени познания в бизнес нишата ви и способността да анализирате ситуацията ще бъде безценен ресурс за медийните специалисти.
Разработване на „специални“ събития
Специалните събития са събития, които имат за цел да привлекат вниманието на целевата ви аудитория и медиите към дейностите и продуктите на вашата компания (става дума за организиране на публични тържества, награди, промоции и състезания). Това е един от най-добрите методи за разпространение на информация. Организирането на конкурси и фестивали е ефективен инструмент за маркетинг и PR.
Говорете като експерт
Всеки бизнесмен, който има достатъчно информация за своя бранш, може да стане експерт. Всички бизнес медии се нуждаят от сериозен анализ, способен да създаде ярка картина на състоянието на отрасъла с поне няколко примера. Една обзорна статия, която съчетава опита на няколко компании, има най-голям шанс да попадне в заглавията на вестниците. Освен това имиджът на по-малките организации ще се подобри, ако информация за тях попадне в статия с материали за по-големи компании.
Връзките с медиите са основната част от PR и без тях никой бизнес не може да развива дейност, защото всяка идея започва с информиране на обществеността. Като спазвате прости правила за връзки с медиите, можете да постигнете максимален ефект при популяризирането на вашата марка.