PR е сфера, която се променя динамично в последните години. Традиционните способи като прес съобщения все още са ефективни, но нови тенденции непрекъснато се появяват. За да бъдат успешни, PR специалистите трябва да използват не само традиционни и проверени методи, но и да следят актуалните тенденции и да бъдат в крак с променящия се свят на PR.
Защо е важно да познаваме и следваме тенденциите?
Техниките в PR продължават да се развиват, и ако не следим промените, лесно можем да изостанем от конкуренцията. Остарелите PR стратегии и кампании водят до застой на компаниите, което от своя страна довежда до загуба на доверието на аудиторията. С развитието на технологиите и интернет хората по-лесно достъпват до информация, разполагат с голям избор и стават все по-изискващи по отношение на получаваните данни и новини. Затова индустрията на PR трябва да възприеме новите технологии, за да може ефективно да следи и използва информацията и да определи кои методи действително работят и кои практики трябва да бъдат оставени настрана.
1. Анализът
Анализът на данни придобива все по-голямо значение при разработването на PR стратегии. Вместо да се действа на интуитивен начин, е препоръчително да се базира на качествени проучвания, задълбочен анализ, редовно проследяване на присъствието на компанията в медиите и PR одити на конкурентите. Данните стават ключов елемент за създаването на ефективна PR стратегия, защото чрез тях PR екипите могат да вземат информирани решения и да ги използват за анализ на всеки аспект на своя проект. Вероятно през 2023 година много PR агенции ще разчитат на точни данни и задълбочен анализ, като това ще бъде двигателят на всяка успешна стратегия.
2. Негово величество Нишово съдържание
В нарастващия поток от информация става все по-трудно да се привлечете вниманието на потребителите. Затова специалистите в PR се насочват към нишовото съдържание, което е създадено внимателно, с фокус върху конкретна аудитория и пазар. Креативните и добре изградени кампании, базирани на надеждна информация, се превръщат в ефективно решение за тези, които искат да се издигнат от масата и да привлекат истински заинтересовани клиенти. Освен това, все по-често се включват нишови блогъри и микроинфлуенсъри, които предлагат висококачествено и уникално съдържание за по-малка, но лоялна и ангажирана аудитория.
3. Live
Живите излъчвания активно ангажират аудиторията, а предаванията на живо не губят своята популярност. Видеата получават значително повече гледания и коментари в сравнение с традиционните статии. Live streaming-a e отличен начин за стартиране на дискусии и укрепване на ангажираността по време на кампания. Много брандове все още не използват излъчванията на живо и в голяма степен не знаят как да ги използват успешно. Въпреки това, резултатите говорят сами за себе си и този формат заслужава внимание.
4. AI в PR
Все повече PR специалисти започват да обръщат вниманието си към изкуствения интелект, въпреки скептичното отношение към използването му преди години. Автоматизираните имейли и чатботовете са примери за успешни приложения на изкуствения интелект. PR професионалистите, които все още не са ги включили в своите планове, трябва да се запознаят с тези инструменти и да ги възприемат като част от бъдещата работа, тъй като изкуственият интелект скоро ще бъде неотделима част от успешните стратегии. 2023 година е идеалният момент за внедряване на тези технологии или за разработване на съответни проекти.
5. Изграждане на отношения
В днешно време, когато аудиторията е предпазлива и недоверчива към съдържанието, предизвикателството пред PR професионалистите е да изградят прозрачни взаимоотношения между компаниите и техните клиенти. В този контекст съдържанието трябва да бъде по-честно и автентично, иновативно и полезно. Днешните аудитории са свикнали да получават разнообразна информация онлайн, затова е от съществено значение компаниите и марките да гарантират, че клиентите им ще получат търсените отговори. Изграждането на доверени взаимоотношения с бранда става чрез разказване на историята на компанията, участие в социално значими проекти и комуникиране на ценностите, зад които застава компанията.