Как да напишете статия за вашия бизнес блог

  • RED
  • PR Blog
  • Как да напишете статия за вашия бизнес блог

Блогът е ценен инструмент, който ви предлага възможността да разкажете повече за вашия бранд и да предложите полезно и качествено съдържание. Добре написана статия ще ви помогне да разширите и развиете бизнеса си. 

Има едно важно условие: да предложите качествено съдържание! Уважавайте времето на хората, които искате да четат. Пространството отдавна прелива от бла-бла съдържание.

 

Ето и 5 практически съвета

  1. Не забравяйте да си отговорите на най-важния въпрос: За кого пишете?

Първата и най-важна стъпка е да дефинирате точната аудитория. Проследете нейните характеристики и наблюдавайте поведението й.  Трябва да можете ясно да определите личността на вашия потребител: кои и какви са хората, към които адресирате съдържанието си в социалните мрежи, статиите в блога или текстовете в сайта ви.

Отговорете си на въпросите:

  • Какъв тип статии ще са предпочитани от вашата аудитория  – базови, за напреднали или за специалисти;
  • Каква да е дължината на статиите;
  • По кое време на деня вашата аудитория чете статиите ви;
  • Какви са основните теми, от които се вълнуват

 

  1. Каква е целта на съдържанието Ви?

Вашето съдържание трябва да има ясна цел. Трява да си отговорите на въпроса: Какво искам да постигна със съдържанието си?

  • Искате да направите вашите продукти и услуги известни на по-широка аудитория;
  • Искате да наложите бранда си и да постигнете разпознаваемост на името на вашия магазин, марка, продукт;
  • Искате да създадете доверие у клиента, като акцентирате върху това, което ви отличава;
  • Искате хората да се запишат за вашия бюлетин.
  • Искате да бъдете полезни на хората и да се наложите като специалисти в сферата си на дейност.

 

  1. Изградете собствен стил и обърнете внимание на детайлите

Тонът, изказът, думите, всичко във вашите публикации трябва да отразява ценностите на вашата компания. Честните, открити и смислени послания винаги се отличават и изграждат доверие. Няма нужда да си служите с думи, които не са част от речника ви, които ви звучат кухо, без съдържание или излишно претенциозно, просто защото са модерни и често използвани. 

 

Заглавието

Всички знаем за безброй примери на хора, които четат само заглавието. То е вратата към публикациите ви. Дали хората, до които искате да достигнете, ще я отварят или ще се заседят само на прага? Заглавието е това, което или ще ги заинтригува, или ще ги отпрати. 

  • Направете текста лесен за четене – шрифтове, форматиране, разделяне на абзаци, номериране на списъци, маркиране на важни моменти – всичко това е много важно, защото всички възприемаме първо с очите си;
  • Всяка статия в блога ви трябва да има интригуващо заглавие, текстовете трябва „да дишат“ и да са насочени към тези, които ще го прочетат;
  • Обогатете съдържанието си с връзки към проверени източници;
  • Използвайте снимки, инфографики, изображения;
  • Погрижете се за таговете и мета описанието.

 

  1. Клавиатурни, правописни, граматически, пунктуационни грешки – без значение какви са, никога не са приятни

Грешките са опасни, неприятни и дебнат отвсякъде. Прочели сте го 10 пъти? Нищо. Проверете отново. Дайте го на някого, на когото имате доверие. Използвайте уеб редактори.

 

  1. Пишете кратко и ясно

Кратки, ясни изречения. Пишете просто и ясно. Това винаги се отплаща. Без усукани изречения, сложни, дълги, объркани фрази от по няколко реда. 

 

Абонирайте се за PR Блогът!

Тагове

Член сме на

КАРИЕРИ

Винаги ще проявим интерес към умни, амбициозни и талантливи хора. Изпратете ни Вашето CV и ни разкажете какви са вашите супер умения, които ще ни накарат да ви вземем веднага!