Блогът е ценен инструмент, който ви предлага възможността да разкажете повече за вашия бранд и да предложите полезно и качествено съдържание. Добре написана статия ще ви помогне да разширите и развиете бизнеса си.
Има едно важно условие: да предложите качествено съдържание! Уважавайте времето на хората, които искате да четат. Пространството отдавна прелива от бла-бла съдържание.
Ето и 5 практически съвета
-
Не забравяйте да си отговорите на най-важния въпрос: За кого пишете?
Първата и най-важна стъпка е да дефинирате точната аудитория. Проследете нейните характеристики и наблюдавайте поведението й. Трябва да можете ясно да определите личността на вашия потребител: кои и какви са хората, към които адресирате съдържанието си в социалните мрежи, статиите в блога или текстовете в сайта ви.
Отговорете си на въпросите:
- Какъв тип статии ще са предпочитани от вашата аудитория – базови, за напреднали или за специалисти;
- Каква да е дължината на статиите;
- По кое време на деня вашата аудитория чете статиите ви;
- Какви са основните теми, от които се вълнуват
-
Каква е целта на съдържанието Ви?
Вашето съдържание трябва да има ясна цел. Трява да си отговорите на въпроса: Какво искам да постигна със съдържанието си?
- Искате да направите вашите продукти и услуги известни на по-широка аудитория;
- Искате да наложите бранда си и да постигнете разпознаваемост на името на вашия магазин, марка, продукт;
- Искате да създадете доверие у клиента, като акцентирате върху това, което ви отличава;
- Искате хората да се запишат за вашия бюлетин.
- Искате да бъдете полезни на хората и да се наложите като специалисти в сферата си на дейност.
-
Изградете собствен стил и обърнете внимание на детайлите
Тонът, изказът, думите, всичко във вашите публикации трябва да отразява ценностите на вашата компания. Честните, открити и смислени послания винаги се отличават и изграждат доверие. Няма нужда да си служите с думи, които не са част от речника ви, които ви звучат кухо, без съдържание или излишно претенциозно, просто защото са модерни и често използвани.
Заглавието
Всички знаем за безброй примери на хора, които четат само заглавието. То е вратата към публикациите ви. Дали хората, до които искате да достигнете, ще я отварят или ще се заседят само на прага? Заглавието е това, което или ще ги заинтригува, или ще ги отпрати.
- Направете текста лесен за четене – шрифтове, форматиране, разделяне на абзаци, номериране на списъци, маркиране на важни моменти – всичко това е много важно, защото всички възприемаме първо с очите си;
- Всяка статия в блога ви трябва да има интригуващо заглавие, текстовете трябва „да дишат“ и да са насочени към тези, които ще го прочетат;
- Обогатете съдържанието си с връзки към проверени източници;
- Използвайте снимки, инфографики, изображения;
- Погрижете се за таговете и мета описанието.
-
Клавиатурни, правописни, граматически, пунктуационни грешки – без значение какви са, никога не са приятни
Грешките са опасни, неприятни и дебнат отвсякъде. Прочели сте го 10 пъти? Нищо. Проверете отново. Дайте го на някого, на когото имате доверие. Използвайте уеб редактори.
-
Пишете кратко и ясно
Кратки, ясни изречения. Пишете просто и ясно. Това винаги се отплаща. Без усукани изречения, сложни, дълги, объркани фрази от по няколко реда.