С появата на глобалната мрежа стана много по-лесно да се очернят конкурентите. Черният PR в интернет включва използването на такива основни инструменти:
Форуми, блогове, социални мрежи. В такива ресурси активно се създават фалшиви акаунти, които се използват за разпространение на компрометираща информация. „Троловете“ вземат активно участие в дискусията, като представят сериозни и убедителни аргументи.
Обратна връзка. Преди хората питаха познатите си за мнението им относно качеството на стоките или услугите, но сега първото нещо, което правят, е да потърсят такава информация в интернет. Ето защо фалшивите отрицателни отзиви за работата на тази или онази организация се използват доста често в борбата с конкурентите.
Сайтове за публикуване на компрометираща информация. В интернет има огромен брой ресурси, които са специализирани в областта на черния PR. Те съдържат много вредна информация за отделни лица и организации.
Сайтове за клониране. Те са създадени, за да заблуждават потребителите. Ресурсът е почти пълно копие на истинския уебсайт на организацията, с изключение на съдържанието. Страницата е изпълнена с текстове с нецензурни изрази и медийни материали с екстремистко или друго обидно съдържание.
Как да се борим с черния PR в интернет
Въпреки факта, че интернет е глобална мрежа, в която информацията се разпространява с невероятна скорост, е възможно да се преборите с мръсотията. Противодействието на черния онлайн PR може да включва дейности като:
- Търсене и премахване на отрицателни коментари и отзиви от различни източници. Това е трудна и трудоемка задача и затова в процеса трябва да участват голям брой хора.
- разпространяване на положителни отзиви за вашата организация. За да работите ефективно в тази посока, ще трябва да използвате инструментите на SEO и SMM. Това означава оптимизиране на ресурсите с положителна информация, така че те да станат по-достъпни за потребителите.
- Разпространение на новини. Добре написаното съобщение за пресата ще укрепи позицията на организацията срещу негативни медийни атаки.
- Закупуване на страници с добър трафик и репутация, за да публикувате информация за компанията и връзки към нейните ресурси.
- Активиране на белия PR онлайн, за да засенчите негативните коментари на конкурентите.
PR проектът има за цел да създаде положителен имидж на компанията в интернет, който трудно може да бъде променен с каквито и да било рекламни трикове.
Заключение
Черният PR също е PR. Важното е да реагирате правилно и навреме на изкуствено създадената ситуация. Важно е да не бързате и да не отлагате. Не бива да пренебрегвате мръсотията, но не бива и да се оправдавате. Ако успеете да откриете тънката граница и въз основа на нея да формирате линия на поведение, можете да излезете от ситуацията в своя полза.
Още статии по темата:
Черен PR: концепция, техники, примери.