Комуникация по време на пандемия. Възможности

  • RED
  • PR Blog
  • Комуникация по време на пандемия. Възможности

COVID-19 промени не просто начина ни на живот, социалните ни и потребителски намерения и действия, но и начина, по който слушаме и възприемаме послания. В морето от брандове, които подробно описват отговора срещу пандемията, мерките за безопасност и грижата за клиента, хората ясно припознават неискрени съобщения, съдържание, генерирано по задължение или поредното пускане по плоскостта на „това е модерно в момента“. Аудиторията очаква брандовете да приспособят гласа си към промените, които се случват в света, да са адекватни към „новото нормално“ и да се адаптират към действителността такава, каквато е, за да бъдат чути и взети на сериозно.

 

Как брандовете да реагират в кризата, като същевременно останат верни на своите ценности?

Според проучване на пазара, направено от Twitter, 64% от анкетираните потребители заявяват, че марките трябва да продължат да рекламират продуктите си по време на пандемията, както се е случвало и преди появата на вируса и последвалите мерки за безопасност. Това означава, че потребителите действително търсят от бизнеса чувство на припознаване. Вместо да разработят изцяло нова визия и послания, брандовете трябва да насочат усилия към начина на общуване и доверието, което вече са изградили.

Точно както все човек променя тона, интонацията и подбира думите, в зависимост от това с кого говори, компаниите трябва да опознаят много добре аудиториите си и много внимателно да подбират посланията си. 

 

Ето как:

  1. Емпатия и разбиране 

Едва ли има някой от нас, който да не се е свързвал с автоматизирана линия за обслужване на клиенти и едва ли има нещо по-разочароващо и досадно от „комуникацията“ с робот, баналните записани съобщения, които никой няма време и нерви да изслуша.  Същото се отнася и за потребителите или по-точно онази част от тях, които изпитват затруднения, безпокойство, изнервени са от дълго продължилата криза или пък изпитват по-голямо чувство на недоверие по време на пандемията. Брандовете, които залагат на клишета, заучени философски фрази, както и марки, които изобщо не признават новите условия, със сигурност трябва да се настроят за понасяне на комуникационни и имиджови щети.

 

Една компания се състои от хора, а потребителите реагират най-добре на марки, които звучат като някого, когото биха могли да срещнат на улицата. И не, нямаме предвид разговорни диалози и жаргон, а по-скоро съпричастност, разбиране, обмен на сходни емоции, диалог на принципа „от човек на човек“. Тази техника не само помага да се установи връзка с потребителите, но също така показва, че тази компания се вълнува не само от продажбите си, а и от обществото и личността в частност.

  1. Внимателно подбирайте темите

Често срещана грешка, която много брандове допускат в момента, е да се впуснат в публични дискусии, които не съответстват на очакванията на клиентите им. Лесно е да започнете да публикувате публикации за медикаменти и/или ваксини или в блогове за иновации и средства,  които помагат за ограничаване на разпространението на вируса, но ако сте моден бранд например, тези теми не е задължително да интересуват вашата целева аудитория. Вместо да се движите по повърхността и да следвате сляпо общи тенденции, е важно да продължите да „бягате във ващата лента“ и да създавате съдържание, което показва как промените в света засягат вашата индустрия – продуктите, екипа, веригата за доставки и т.н.

Внезапното споделяне на съдържание и теми, които не касаят пряко бизнеса ви или общи препратки към теми, свързани с пандемията, по-скоро ще обърка клиентите ви и само ще демонстрира липса на автентичност.

 

  1. Решавайте ежедневни проблеми на клиентите си

Няма съмнение, че бизнесът претърпя много трусове през 2020 година, но вашият опит, успехи и познания не са се изпарили с появата на пандемията. Всички знания и умения, които сте натрупали през годините, са ваш ценен капитал. Възползвайте се от всичко, което можете и решавайте ежедневни проблеми на клиентите си.

Член сме на

КАРИЕРИ

Винаги ще проявим интерес към умни, амбициозни и талантливи хора. Изпратете ни Вашето CV и ни разкажете какви са вашите супер умения, които ще ни накарат да ви вземем веднага!

БЪРЗО НАВИГАЦИОННО МЕНЮ

УСЛУГИ

Може да се запознаете с всички наши услуги, които предлагаме свързани с нашата експертиза в PR (Pubilc Relations) и комуникациите:

- Бранд комуникации
- Event мениджмънт
- Employer branding стратегии
- Връзки с обществеността
- Организиране на участия в медии
- Управление на имиджа
- Медиен мониторинг
- Дигитален маркетинг
- Маркетинг в социалните мрежи
- Създаване на корпоративна медия

КОНТАКТИ
RED Communication Agency
YOUR STORY. OUR PASSION. THINK RED.

Адрес
София, ул. „Будапеща“ 68
Пловдив, ул. „Вълко Шопов 2В“ [HQ]
Email: office@rca.bg
Тел.: +359 887 115 666